10 jaar samenwerking met de HKU

Locus Focus vierde het tienjarige bestaan van een bijzondere samenwerking

10 jaar samenwerking met de HKU

tussen de Dooyewaard Stichting in Blaricum en de afstudeerrichting Fine Art
van HKU. De expositie Locus Focus geeft een beeld van de resultaten van tien
werkperiodes op deze bijzondere plek.

Ter gelegenheid van tien jaar Dooyewaard Stipendium / HKU verschijnt een publicatie met beelden van het werk van de tien kunstenaars, gecombineerd met interviews door Marjolein Sponselee. Deze publicatie, ontworpen door Lyanne Tonk, wordt tijdens de opening van de tentoonstelling gepresenteerd.

Het stipendium van de Dooyewaard Stichting biedt jonge talentvolle kunstenaars een unieke kans om een jaar ongestoord te werken en zich verdere te verdiepen. Elk jaar kiest een jury tijdens de eindexamententoonstelling van de studierichting Fine Art een afstudeerder aan wie een geldbedrag en een woon- en werkruimte in Blaricum ter beschikking wordt gesteld. Locus Focus gaf een beeld van de resultaten van tien werkperiodes op deze bijzondere plek. Ter gelegenheid van tien jaar Dooyewaard Stipendium / HKU verscheen een publicatie met beelden van het werk van de tien kunstenaars, gecombineerd met interviews door Marjolein Sponsolee. Deze publicatie, ontworpen door Lyanne Tonk, werd tijdens de opening van de tentoonstelling worden gepresenteerd.
Exposanten: Wolf Aartsen, Jurre Blom, Nathalie Duivenvoorden, Ivor Helberg, Jaap Kamsma, Ruben Kragt, Hidenori Mitsue, Jessica Skowroneck, Melody Toering, Liselot Veenendaal.