OPEN ATELIERS 2020
Per atelier ontvangen we maximaal 3 bezoekers tegelijk en we houden minimaal 1.5m afstand van elkaar. De historische ateliers van de nieuwe Kolonie (bereikbaar via de Schapendrift 75) zijn alleen op de begane grond te bezichtigen. De spectaculaire kelderateliers zijn in verband met de corona maatregelen dit jaar niet toegankelijk. Het is mogelijk om in alle rust rond te kijken in alle 6 Ateliers van de Dooyewaard Stichting of (bij drukte) even te wachten in de tuin… Kaart atelierroute Blaricum.

Ateliers van de stichting zijn doorgaans slechts 1 maal per jaar geopend tijdens de jaarlijkse atelierroute. Daarbuiten is het voor publiek helaas niet mogelijk om de ateliers te bezoeken of de tuinen te betreden. We respecteren de privacy en de werksituatie van de kunstenaars.

AGENDA 2020

• Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting zijn op 22 en 23 augustus 2020 van 11-17u geopend.
    .. atelierroute blaricum.
  • De historische ateliers – waar ruim 100 jaar geleden al grensverleggers in de kunsten woonden en werkten – waren onderdeel van het UITGESTELDE Erfgoedfestival.
  • Atelier Mondriaan was geopend op 25 en 26 Januari 2020. Gastkunstenaar Herman van Doorn exposeerde Fotoprojecten.

RONDLEIDINGEN

Vrijwilligers van de Dooyewaard Stichting organiseren dit seizoen helaas geen rondleidingen. De Kunstenaars Kolonie van de Dooyewaard Stichting was ook onderdeel van het uitgestelde Erfgoedfestival 2020.  Online kunt u de ateliers van de Kolonie toch bekijken in een prachtig filmpje over het restauratieproject !

AGENDA 2019

• Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting waren geopend op Zaterdag 28 en zondag 29 september 2019 tijdens de atelierroute blaricum.
  • Expositie 25 Maal het Dooyewaard Stipendium. Zaterdag 28 en zondag 29 september 2019. Dagelijks van 11-17u. Bezoekadres: Schapendrift 75.

AGENDA 2018

• Woensdag 17 oktober, 16.00 u. Rondleiding met gids langs de ateliers van de “nieuwe kolonie”: Atelier Hart Nibbrig, Mondriaan en Espinette.
  • Open ateliers 29 en 30 september 2018. Tijdens de : atelierroute blaricum.
  • Blaricum Kunststad van het jaar 2018.
    Bezoek de website van de Stichting Kunstweek.
  • Open ateliers op 10 juni 2018. De historische ateliers waren geopend tijdens het Erfgoedfestival
    De “nieuwe kolonie”: Atelier Hart Nibbrig, Mondriaan en Espinette.

AGENDA 2017

• 4 en 5 november 2017. Landelijk Atelierweekend.
    Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting waren geopend tijdens het landelijke atelier weekend. Mmv DOESZevenendZes : Meubels van de Stijl. Expositie De Stijl in Singer Laren: Grafische vormgeving. Lijnen en geometrische kleurvlakken in rood, geel en blauw: de kenmerken van kunstbeweging De Stijl.
  • 13 mei 2017. Kunstenaars en architecten in de 20e eeuw.
    Een samenwerking tussen de Historische kring Blaricum, de stichting ”Tussen Vecht en Eem” en de Dooyewaard Stichting.

AGENDA 2016

• 21 oktober 2016. Tien jaar samenwerking met de HKU
    Expositie Locus Focus vierde het tienjarige bestaan van een bijzondere samenwerking tussen de Dooyewaard Stichting in Blaricum en de afstudeerrichting Fine Art van HKU. Het stipendium van de Dooyewaard Stichting biedt jonge talentvolle kunstenaars een unieke kans ……lees meer

AGENDA 2015