Agenda – Open ateliers

OPEN ATELIERS 2024
Zaterdag 16 maart 2024 zijn de ateliers van de Kolonie geopend van 15-19 u.
Bezoekadres: Schapendrift 75 Blaricum. Lees hier meer over de ateliers.
Op deze middag tonen de aanwezige residenten Marie Reintjes, Marloes Roeper en Sam Werkhoven hun werkproces. Er is gelegenheid om de historische studio’s en de moderne kelderateliers te bezoeken en met de kunstenaars in gesprek te gaan. Aanmelden is niet nodig en de toegang is vrij. NB: de ateliers zijn helaas niet rolstoel toegankelijk.

RONDLEIDING
Om 15 u start er een exclusieve rondleiding (met veel informatie over de geschiedenis van de stichting). Er zijn geen kosten aan verbonden. Reserveren is niet meer mogelijk.
Foto credits: Leslie King.

AGENDA 2023

• Atelier Mondriaan van de Dooyewaard Stichting was geopend voor een educatief programma in september 2023, in samenwerking met de Atelierroute Blaricum.

AGENDA 2022

• Ateliers van de Dooyewaard Stichting waren geopend voor publiek op 27 en 28 augustus 2022, in samenwerking met de Atelierroute Blaricum. Meer informatie volgt in de loop van 2023.
  • De Nieuwe Kolonie met o.a de hut van Mondriaan wordt in 2022 uitgangspunt voor The Mondrian Initiative.

AGENDA 2021

• Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting waren geopend op 28 en 29 augustus 2021, in samenwerking met de Atelierroute Blaricum.
  • De Hut van Mondriaan was onderdeel van het Erfgoed Festival 2021. De Hut was te bezichtigen op 28 en 29 augustus 2021 dagelijks van 11-17u. De Kolonie met uitzicht op het Atelier van Mondriaan is te zien vanaf de Schapendrift 75 in Blaricum. De Kolonie is privé terrein en woon-en werkruimte voor kunstenaars.

AGENDA 2020

• Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting waren op 22 en 23 augustus 2020 van 11-17u geopend.
    Kijk hier voor een overzichtskaart: atelierroute blaricum.
  • De historische ateliers – waar ruim 100 jaar geleden al grensverleggers in de kunsten woonden en werkten – waren onderdeel van het UITGESTELDE Erfgoedfestival.
  • Atelier Mondriaan was geopend op 25 en 26 Januari 2020. Gastkunstenaar Herman van Doorn exposeerde Fotoprojecten.

RONDLEIDINGEN

Vrijwilligers van de Dooyewaard Stichting organiseren dit seizoen helaas geen rondleidingen. De Kunstenaars Kolonie van de Dooyewaard Stichting was ook onderdeel van het uitgestelde Erfgoedfestival 2020.  Online kunt u de ateliers van de Kolonie toch bekijken in een prachtig filmpje over het restauratieproject !

AGENDA 2019

• Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting waren geopend op Zaterdag 28 en zondag 29 september 2019 tijdens de atelierroute blaricum.
  • Expositie 25 Maal het Dooyewaard Stipendium. Zaterdag 28 en zondag 29 september 2019. Dagelijks van 11-17u. Bezoekadres: Schapendrift 75.

AGENDA 2018

• Woensdag 17 oktober, 16.00 u. Rondleiding met gids langs de ateliers van de “nieuwe kolonie”: Atelier Hart Nibbrig, Mondriaan en Espinette.
  • Open ateliers 29 en 30 september 2018. Tijdens de : atelierroute blaricum.
  • Blaricum Kunststad van het jaar 2018.
    Bezoek de website van de Stichting Kunstweek.
  • Open ateliers op 10 juni 2018. De historische ateliers waren geopend tijdens het Erfgoedfestival
    De “nieuwe kolonie”: Atelier Hart Nibbrig, Mondriaan en Espinette.

AGENDA 2017

• 4 en 5 november 2017. Landelijk Atelierweekend.
    Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting waren geopend tijdens het landelijke atelier weekend. Mmv DOESZevenendZes : Meubels van de Stijl. Expositie De Stijl in Singer Laren: Grafische vormgeving. Lijnen en geometrische kleurvlakken in rood, geel en blauw: de kenmerken van kunstbeweging De Stijl.
  • 13 mei 2017. Kunstenaars en architecten in de 20e eeuw.
    Een samenwerking tussen de Historische kring Blaricum, de stichting ”Tussen Vecht en Eem” en de Dooyewaard Stichting.

AGENDA 2016

• 21 oktober 2016. Tien jaar samenwerking met de HKU
    Expositie Locus Focus vierde het tienjarige bestaan van een bijzondere samenwerking tussen de Dooyewaard Stichting in Blaricum en de afstudeerrichting Fine Art van HKU. Het stipendium van de Dooyewaard Stichting biedt jonge talentvolle kunstenaars een unieke kans ……lees meer

AGENDA 2015

• 1 september 2015. Tentoonstelling “de Hut van Mondriaan’
    In oktober 2015 vierde de Blaricumse Dooyewaard Stichting de afsluiting van dit bijzondere restauratieproject dat – nog voór voltooiing – onder internationale belangstelling staat. De stichting heeft op zorgvuldige wijze (met particulier kapitaal) een aantal historische “Hutten” lees meer…

BEKIJK HIER DE PRIJSWINNAARS VAN DE DOOYEWAARD STICHTING

Ateliers van de Dooyewaard stichting zijn doorgaans slechts 1 maal per jaar geopend tijdens de jaarlijkse atelierroute. Daarbuiten is het voor publiek helaas niet mogelijk om de ateliers te bezoeken of de tuinen te betreden. We respecteren de privacy en de werksituatie van de kunstenaars.