OPEN ATELIERS

Bezoek de historische ateliers waar ruim 100 jaar geleden al grensverleggers in de kunsten woonden en werkten. De prachtig gerestaureerde ateliers zijn nu tijdelijke woon-en werkplekken voor hedendaagse kunstenaars. Elk eerste weekend van de maand is de kolonie geopend voor een rondwandeling en wordt 1 atelier opengesteld voor publiek. Meer over de geschiedenis van deze Gooise kunstenaars kolonie op www.dooyewaardstichting.nl.
Start 7 en 8 juni 2020.

Geschiedenis van de Kolonie:

De Dooyewaard Stichting verwierf in 2008 het perceel “De nieuwe kolonie” en restaureerde 3 oude
ateliers en hutten, waaronder de hut van Mondriaan. Na historisch onderzoek bleken de ateliers een
heel bijzonder verleden te hebben temidden van de ontwikkelingen en vernieuwingen in Kunst-en
Cultuur (oa oprichting van de Stijl in 1917). De ateliers worden nu behouden als woon- en werkplek voor
een huidige generatie kunstenaars. Erfgoedfestival 2020.

AGENDA 2020

• All studio’s of the  Dooyewaard Foundation are opened in September 2020 during the annual  studio route blaricum.
  • Open studio Mondriaan 25 en 26 January 2020. Artist in residence Herman van Doorn showed recent fotoprojects.

AGENDA 2019

• Saturday 28 and sunday 29 september 2019. Daily from 11-17u. Opened during the annual atelierroute blaricum.
  • Exhibition 25 times the Dooyewaard Art Award. Saturday 28 and sunday 29 september 2019. Daily from 11-17u. Adress: Schapendrift 75.

The Dooyewaard Foundation preserves  5 monumental Studio’s.  Visitors can discover het Gooi’s history where from the end of the 19th century Laren and Blaricum as country villages attracted a wealth of artists, writers, scientists and do-gooders. They settled in artist-studios and colony huts, attracted by the green rural surroundings. Many well-known artists have contributed to establish Laren and Blaricum as one of Europe’s foremost art colonies. The Dooyewaard Foundation has saved a number of these historical studios and has carefully restored them. A new colony has arisen in places where artists such as Mondrian and Hart Nibbrig have worked. Nowadays the studios are occupied by artists on a temporary artist-in-residence basis.

AGENDA 2018

GALLERY OF AWARD WINNERS OF THE DOOYEWAARD ART FOUNDATION