DE GERRIT VAN HOUTEN ATELIER PRIJS

KIM HABERS
Winnaar van de Gerrit van Houten Atelierprijs 2018.
Artist in residence in Atelier de Gors.
www.kimhabers.com

STIJN RIETMAN
Winnaar van de Gerrit van Houten Atelierprijs 2015-2018.
www.stijnrietman.com

De Gerrit van Houten Atelierprijs is nieuwe Nederlandse kunstprijs en is beschikbaar gesteld door de Gerrit van Houten Stichting in samenwerking met de Dooyewaard Stichting Blaricum. De Gerrit van Houten stichting is genoemd naar de Groningse schilder en tekenaar Gerrit van Houten (1866-1934) die alleen in zijn jeugdjaren als kunstenaar actief is geweest. Hij heeft desondanks een opmerkelijk en omvangrijk oeuvre nagelaten. De Gerrit van Houten stichting beheert zijn artistieke nalatenschap en beoogt met de atelierprijs de kunstenaar Gerrit van Houten meer onder de aandacht te brengen en het werken volgens waarneming van de zichtbare werkelijkheid in figuratief/realistische stijl te stimuleren.

31 maart 2015-Gerrit van Houten atelierprijs 3 31 maart 2015-Uitreiking Gerrit van Houten atelierprijs

Stijn Rietman ontvangt de Gerrit van Houten Atelierprijs uit handen van burgemeester Joan de Zwart en de voorzitters van beide stichtingen.