DE MONDRIAANPRIJS
Winnaar van de Mondriaanprijs 2016-2017 is Ronald Zuurmond.
Atelier Mondriaan. Eemnesserweg 30b Blaricum.
www.ronaldzuurmond.com

Ronald Zuurmond-Atelier Mondriaan1

De schilderijen van Ronald Zuurmond (1964) tonen traditionele onderwerpen: stilleven, portret of landschap. Het is echter het totale beeld dat de schilder interesseert. De achtergrond krijgt dezelfde aandacht als het onderwerp in het schilderij: een vlek is net zo belangrijk als een meer uitgewerkte vaasachtige vorm. Ronald Zuurmond doet een poging om in een werk alles zo op zijn plek te zetten dat alles noodzakelijk niet zonder elkaar kan. De beschouwer moet met zijn oog kunnen dwalen over een werk, van links naar rechts en van onder naar boven. Www.dooyewaardstichting.nl
www.ronaldzuurmond.com

The paintings of Ronald Zuurmond (1964) show us traditonal subjects: still-life, portret and landscape. Yet, the painter is interested inthe total picture. In the painting background and subject get the same attention: a dot is just as important as a vase like form. In his work Ronald Zuurmond does an attempt to order everything in its nessecary place to create cohesion. All over the piainting the eyes of the oberver must be able to wander around.

Awards:

2000 Finalist Wim Izaks Award
2001 Philip Morris Finest Selection For Art
2003 Jeanne Oosting Award For Oilpainting

Winning the Mondriaan Award includes working and living in the original Hut van Mondriaan free of rent and for a longer period of time.
The Hut is located at Eemnesserweg 30b in Blaricum.