OPEN ATELIERS op 4 EN 5  NOVEMBER 2017
Alle ateliers van de Dooyewaard Stichting zijn geopend in het weekend van 4-5 november van 12-18u. Start de route op Schapendrift 73-75 in het 100 jaar oude Hart Nibbrig Atelier en ervaar Atelier Mondriaan waar in 1917 de Stijl werd opgericht door Mondriaan en tijdgenoten. U vindt atelier 1,2 en 3 samen op 1 perceel. Vervolgens kunt u atelier 4 en 5 bezoeken in het centrum van Blaricum.

1.Atelier Hart Nibbrig – Kunstenaar Mark Outjers.
Schapendrift 73-73, 1261HP, Blaricum

2.Atelier Mondriaan – Kunstenaar Ronald Zuurmond.
Eemnesserweg 30b, 1261HJ Blaricum

3.Atelier Espinette – Kunstenaar Tegene Kunbi.
Eemnesserweg 30a, 1261HJ Blaricum

4.Stipendium Atelier – Kunstenaar Sam Hersbach.
Fransepad 42, 1261JG Blaricum

5.Atelier De Gors – Kunstenaar Stijn Rietman.
Angerechtsweg 5a, 1261XG Blaricum

Mmv DOESZevenendZes in Laren: Meubels van de Stijl.
Bezoek expositie De Stijl in Singer Laren: Grafische vormgeving.
Lijnen en geometrische kleurvlakken in rood, geel en blauw: de kenmerken van kunstbeweging De Stijl.

DE RESTAURATIE VAN DE HISTORISCHE HUTTEN

DE TENTOONSTELLING
Kijk hier naar de film-impressie en de foto’s van de biografische tentoonstelling ‘De hut van Mondriaan’. De tentoonstelling gaf een beeld van het leven en werk van Piet Mondriaan aan de hand van historische foto’s en blow-ups van zijn schilderijen. Bezoekers werden ontvangen via de bezoekersentree en het historische Mondriaan atelier (op het terrein van de Dooyewaard Stichting) van 16 oktober tot 16 november 2015. Aanleiding was de afsluiting van een bijzonder restauratieproject! Er was een educatieve speurtocht en een creatieve kidscorner: Maak je eigen Mondriaan!

PUBLICATIE
Bij de tentoonstelling verscheen het boek: “de Hut van Mondriaan, Laren-Blaricum 1914-1919”.
Het rijk geïllustreerde boek vertelt het verhaal van Piet Mondriaan in het Gooi gedurende de Eerste Wereldoorlog: wie hij ontmoette, waar hij woonde en werkte, en zijn rol bij het oprichten van de kunstbeweging  De Stijl. Voorts is er aandacht voor het atelierproject van de Dooyewaard Stichting.
Meer over de publicatie…

PIET’S POP-UP GALLERY
Groepsexpositie met hedendaags werk van talentvolle academieverlaters en prijswinnaars
van het Dooyewaard Stipendium.