Atelier Bob ten Hoope

ATELIER BOB TEN HOOPE
In 2024 start een nieuw project in het voormalige atelier van Bob ten Hoope. PLAN B is een serie werkperiodes (van 3 maanden) voor Gooise kunstenaars.

In januari 2024 start de Larense Kunstenaar Elize van der Werff.

Verwacht in 2024:
Hazel Ling – Fine art photographer.
Maja Boot – Schilder.
Marcelle Schoenmaker – Beeldend kunstenaar.

Vorige Artists in Residence:
Tamar Frank – Lichtkunstenaar..
Bia Maas – Beeldend kunstenaar.

HISTORISCHE ACHTERGROND
In 2020 nam de Dooyewaard Stichting het beheer over van het originele Blaricumse atelier van schilder, tekenaar en etser Bob ten Hoope (1920-2014). Het atelier is gelegen aan de Eemnesserweg 26a Blaricum slechts enkel honderden meters van de nieuwe Dooyewaard Kolonie. Dit atelier heeft nauwelijks woonruimte. Ten Hoope verdeelde zijn tijd tussen Frankrijk en Nederland, maar als hij hier was dan was dit het atelier waar hij werkte. Hij was een productief kunstenaar van voornamelijk landschappen, figuren en naakten. Menig lokale inwoner is vereeuwigd in zijn kroeg schetsen en het wollen kleed wat wellicht enig comfort bood aan zijn naaktmodellen ligt nog altijd in het atelier…In 2023 is het atelier volledig gerenoveerd door de Dooyewaard Stichting.

Atelier Bob ten Hoope
Bob ten Hoope