Jubileum 25 jaar Dooyewaard Stipendium!

De Dooyewaard Stichting

De Dooyewaard Stichting is geactiveerd in 1995 toen de erfenis van twee Blaricumse schilders, broers Jacob en Willem Dooyewaard, beschikbaar kwam als werkkapitaal. De stichting was al eerder, in 1981, opgericht op initiatief van de broers zelf. Zij hebben expliciet de wens uitgesproken dat hun erfenis aangewend zou worden om werk- en leefruimte voor kunstenaars te verwerven en te beheren opdat Blaricum ook in de toekomst behouden zou blijven als dorp voor en van kunstenaars.

De stichting is inmiddels eigenaar van vijf verschillende ateliers en hoopt zo, in overeenstemming met de statuten, werk- en ontmoetingsruimte te creƫren voor kunstenaars en zo een bijdrage te leveren aan het Nederlandse kunstleven en aan de kunstwereld in meer algemene zin.